Til alle foreldre / foresatte

Postet av Veldre Friidrett den 23. Jan 2018

Til alle foreldre / foresatte og andre som er glad i Veldre Friidrett og sunn, allsidig aktivitet i et godt miljø.

Styret i Veldre Friidrett henvender seg til foreldre/foresatte, aktive/passive medlemmer og alle andre  som kan tenke seg å bidra til å drifte klubben videre framover. Vi har i flere år erfart at det er vanskelig å komme i kontakt med personer som er villige til å ta på seg verv i laget. Derfor henvender vi oss til dere på denne måten. Det er umulig for oss å drifte Veldre Friidrett uten et styre. Alternativet er å legge laget passivt, dvs. at tilbudet til alle de som ønsker å trene og konkurrere avsluttes, og vi vil ikke lenger kunne motta div. driftstilskudd fra Ringsaker kommune og andre.

Helt siden 1945 har Veldre Friidrett vært en viktig og stabil aktør i kulturlivet i distriktet. Mange kjente navn i toppen av norsk friidrett startet karrieren i dette laget. Blant mange andre har f.eks. veteranene dominert aldersklassene over 35 år i «en mannsalder». Helt fram til det siste har vi hatt barn og ungdommer som hevder seg helt i teten i Norge. Men enda viktigere er alle de som har blitt kjent med gleden over fysisk aktivitet en kortere eller lengre periode, de som har fått med seg nyttig lærdom gjennom konkurranser, og ikke minst opplevelsen av å tilhøre et godt og aktivt sosialt miljø. Vi lever opp til mottoet vårt, «Veldre Friidrett, bare vinnere.» Det vil være trist om dette nå tar slutt.

Det er ingen omfattende og tidkrevende jobb vi ber om hjelp til. Mange forbinder kanskje verv i et styre med en endeløs rekke av dugnader. I Veldre Friidrett har vi god økonomi. Det er allerede en frivillig stab som tar seg av hoveddugnaden, som er å arrangere vinterkarusellen Snøkuten.  En kveld på vårparten ber vi om hjelp fra medlemmene for å rake/rydde en gardsplass på Tommelstad gard ved Hamar. Jobben er vanligvis unnagjort på 3 timer og avsluttes alltid på en hyggelig måte med kaffe og kringle.

Tidligere medlemmer av styret er villige til å bidra med støtte til nye styremedlemmer så lenge det er nødvendig. Dette betyr at det tidligere styret samarbeider med det nye om alle oppgavene. Vanligvis avholder vi ca. 8 styremøter pr år.

Nå i slutten av januar har vi behov for å fylle vervet som leder, sekretær, styremedlem og oppmann for de yngste.

Veldre Friidrett avholder årsmøte for 2017 15. mars, ref. hjemmesida vår. Vi ber om at de som ønsker å ta litt ansvar i en vanskelig situasjon eller trenger mer informasjon tar kontakt med Frank Tore Berntsen,  frank-tore@hotmail.com eller Aud Jovall, aud.jovall@outlook.com.

På forhånd takk!

Januar 2018